נמצא הפתרון? • הצעת החוק שתשים קץ למצוקת התלמידות

מרגי אמר כי הצעת החוק זוכה להדים לחיוביים מכל קצווי הקשת, היא תזכה לרוב הדרוש, ותיושם החל משנה"ל הבעל"ט
איתי גדסי 1 Comment on נמצא הפתרון? • הצעת החוק שתשים קץ למצוקת התלמידות

לח"כ יעקב מרגי יש רעיון פשוט, שעשוי למנוע לילות ללא שינה, דמעות ללא הרף, ולחצים בלתי פוסקים בבתי אלפי בנות העולות לסמינרים • האם הפעם ש"ס תלך עד הסוף לקידום הצעת החוק?

אילוסטרציה
מרגי אמר כי הצעת החוק זוכה להדים לחיוביים מכל קצווי הקשת, היא תזכה לרוב הדרוש, ותיושם החל משנה"ל הבעל"ט
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר וועדת החינוך יעקב מרגי חושף היום בביטאון ש"ס "יום ליום", כי עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, יחוקק חוק שיאכוף על כל הסמינרים לסיים את הליך קבלת הבנות באופן רשמי גם לאחר וועדות השיבוץ עד ה-20 ליוני. עשרה ימים לפני יציאת התלמידות לחופש הגדול.

מטרת המהלך היא ליצור מצב שכל תלמידה בישראל תדע בדיוק לפני יציאתה לחופש, היכן היא תלמד בשנה הבאה, ולא נגיע לסאגה המבישה כבכל שנה כאשר ערב פתיחת שנת הלימודים, ועשרות בנות דומעות לא יודעות היכן הן ילמדו בעוד כשבוע ימים.

מרגי אמר כי הצעת החוק זוכה להדים לחיוביים מכל קצווי הקשת, היא תזכה לרוב הדרוש, ותיושם החל משנה"ל הבעל"ט.

• • •

גם בימי בין הזמנים, כאשר מדינת ישראל כולה נמצאת בחופשה לא רשמית ממשרדי ממשלה ועד עסקים פרטיים, עמלים נציגי הציבור ברשויות המקומיות מסביב לשעון בכדי לתת פתרון נקודתי לבנות הספרדיות שלא נמצא עבורם מקום לימודים. מדובר באפליה שבאה לידי ביטוי לא רק באי קבלת בנות לסמינרים, אלא אפילו לכיתות א' וגני הילדים.

כך למשל בעיר בית שמש. עד לתחילת השבוע סורבו כ- 15 בנות ספרדיות להתקבל לכיתה א', ובעקבות התערבות מחוז החרדי במשרד החינוך, שובצו הבנות בביה"ס ברמת בית שמש.

סגני ראשי הערים המחזיקים בתיקי החינוך ברשויות, נמצאים בקשר מתמיד עם יו"ר התנועה השר הרב אריה דרעי, יו"ר וועדת החינוך ח"כ ר' יעקב מרגי, ומנהל המחוז איציק זהבי על מנת למצוא פתרון לבנות שנותרו מחוץ לספסל הלימודים. כזכור, בישיבה לפני כחודש ימים בלשכתו של השר הרב אריה דרעי, נפגש יו"ר התנועה עם סגני ראשי הערים: צביקה כהן, אלי דדון, יהודה עובידי, אבנר עמר וראש העיר משה אבוטבול, כל אחד בנפרד, ודן עימם שמית בבנות שטרם שובצו בסמינרים.

תמונת המצב היא כיום כזאת: בירושלים סיים צביקה כהן את כל שיבוץ הבנות הספרדיות ואף האשכנזיות. אלא שישנם 6-7 מנהלי סמינרים שמסרבים לקבל 20 בנות! מבחינתו של כהן, הוא סיים את תפקידו, כלומר נתן את החלטתו ואמר את מילתו האחרונה, וברגע שהמנהלים מסרבים, הוא העביר את הטיפול למנהל המחוז זהבי וליו"ר וועדת חינוך מרגי, עם המלצות שלו כראש אגף החינוך לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת לאכוף את שיבוץ הבנות ללא תנאים מוקדמים כולל שלילת תקציבים ורישיון המוסד. עוד ציין כהן, כי הוא שמע את סיבת הסירוב של המנהלים, והחליט למרות זאת להיצמד להחלטת וועדת השיבוץ ככתבה וכלשונה.

כהן מקווה כי משרד החינוך יאכוף את החלטות השיבוץ, והשפיות תנצח. סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי, מצביע על שורה של הישגים שנועדו לתת מענה למצוקה הקיימת במוסדות החרדיים: "יסודי יש לנו 107 אלף ילדים. עולים בכמה עשרות כיתות א' וכיתות גן. מדובר על עבודות קדחתניות שנעשו במהלך החודים האחרונים ואני מקווה שהכל יסתדר בעז"ה על הצד הטוב ביותר".

באשר על מאמציו שנשאו פרי להקמת בית הספר היובל עבור בנות שכונת קריית יובל, אמר הר' צביקה כהן: "כרגע יש שם בנות מכיתות א -ה. מדובר על קרוב ל-500 בנות. מנכ"ל החינוך העצמאי היה היום בעירייה אצל ראש העיר ומנכ"ל העיריה. כרגע מדובר על כך שכל הבנות הולכות לבית הספר החדש. אם הייתי מקבל החלטה בעצמי, אזי המבנה היה בתוך קרית יובל אבל אני חלק מקואליציה ואני מגבה את ראש העיר. אני מזכיר שלא תמכנו בו בבחירות אבל כיום אנחנו בקואליציה שלו ואנחנו בהחלט שותפים, אם יש בעיות צריך לפנות לרבנים שנתנו את ברכתם מראשית הדרך".

גם מ"מ ראש העיר אלעד ר' צוריאל קריספל, מרוצה מההישגים בשיבוץ הבנות הספרדיות, ואומר: "בגדול אנחנו מרוצים. התמודדנו עם כמה סוגיות חדשות כמו בית ספר יסודי עם 138 בנות שנסגר והיינו צריכים לשבץ וגם בי"ס תיכון עם 4 כיתות ששיבצנו. יתכנו רעשי רקע מצד כמה בנות ששאפו למקומות אחרים, אבל אגף החינוך עשה את המירב והמיטב להשביע את רצונם של הבנות והוריהם".

יו"ר וועדת החינוך ח"כ ר' יעקב מרגי, שב ואומר כי יגלה אפס סבלנות למוסדות מפלים, ומלבד פעילותו המאסיבית שלו ושל לשכתו למתן פתרונות נקודתיים של הורים רבים אשר פונים ללשכתו, הוא פועל במלוא כוחו מול מנהל המחוז החרדי איציק זהבי , בכדי לאכוף במלוא החומרה את החלטות וועדת השיבוץ ברשויות. מרגי אף מאיץ בראשי הרשויות לקבל אחריות ומנהיגות מול מנהלי הסמינרים, ולשבץ את הבנות בסמינרים חרף סירובם של המנהלים לטובתם של הבנות, והוא ידאג לאכוף את החלטה.

מרגי מקיים ישיבות רבות עם זהבי, בכדי לדון שמית על כל סירוב של מנהל סמינר לשיבוץ. הוא מציין כי מה שעומד לנגד עיניו אלו רק טובתם של הבנות ותו לא, והוא לא יהסס להפעיל את מלוא הסנקציות ולנקוט ביד תקיפה כנגד מנהלי הסמינרים.

ובתוך כך, הודיע שר החינוך נפתלי בנט, בישיבת וועדת החינוך של הכנסת שדנה בפתיחת שנת הלימודים, כי משרדו יפעל ביד קשה במאבק באפלייה בקבלה למוסדות חינוך בכלל וחרדיים בפרט. "ננקוט באפס סובלנות כלפי מוסדות שיפלו בקבלת תלמידים, כולל שלילת תקציבים". אמר.



1 תגובות

מיין תגובות